Az elmúlt időszak gyökeresen változtatta meg nem csak a kommunikáció mindennapi formáját, de a rendezvények világát is. Több, mint egy éve nem rendezhettünk személyes, élő rendezvényt, de a kezdetekkor felismerve a változás szükségességét, rengeteg online rendezvény tapasztalatot gyűjtöttünk.
Mikor Ügyfeleink elhatározzák magukat, hogy dolgozóiknak, partnereiknek, vagy saját ügyfeleinek online szeretnének eseményt szervezni, a több fontos kérdés közül az egyik legalapvetőbb: Milyen platformot használjak? Az alapvető 2 módszer közül az egyik a WEBINAR a másik pedig a STREAM (és persze ezek kombinációja).
Mi az a webinár?
A webinárium valójában a „web” és a „szeminárium” szavak kombinációjából született kifejezés. Bárhonnan elérhető internet segítségével, a résztvevők hallják és látják egymást egy időben. A webinár lényegében az offline konferenciák online térbe történő átültetését jelenti. Létszámban behatárolt.
Nemcsak az egyes szoftverek teherbírási kapacitása miatt, hanem egy ponton túl azért sem ajánlott, mert kezelhetetlenné válhat, ha mindenki egyszerre szeretne szóhoz jutni. Gondoljuk el, ha egy teremben (még ha van is moderátor) egyszerre kezd el 100 ember beszélni.
Mi az a stream?
A videó streamelés az a módszer, amellyel egy élőben közvetített, vagy egy előre rögzített videót teszünk elérhetővé internetes megtekintésre. Alapvetően egy egyoldalú adás, ami interneten keresztül egy linkre kattintva, letöltés nélkül nézhető.
Ez a „modern kor TV műsora”. Létszámban tekintve, nincs felső határ, akár több ezren is nézhetik egyszerre, a lényeg, hogy az adás központja erős wifi jellel rendelkezzen.
Rendezvényszervezői szempontból el kell döntenünk, mikor ajánlanunk egyiket, vagy másikat ügyfeleinknek.
Ekkor az alapvető kérdésünk az, hogy az előadók és résztvevők között szeretnének-e valamilyen fajta interakciót? Természetesen mindkét opciónak megvannak a sajátos lehetőségei.
Mikor kisebb csoportos (0-30 fő) rendezvényről van szó, ahol fontos, hogy a résztvevők beszélgetni tudjanak egymással szóban is, akkor mindenképp a webinárium ajánlott különböző platformokon, például:
- Zoom
- Microsoft Teams
Beszélgethetnek, chatelhetnek csoportosan, vagy privátban, dokumentumokat és képernyőképet is megoszthatnak.
Mikor egy nagy, több 100 fős közönséghez szeretnénk eljuttatni az információt és a kommunikáció velük másodlagos, akkor a stream javasolt. Azonban nem kell megijedni, interakcióra itt is van mód, számtalan lehetőséget tudunk ajánlani.
Ekkor tehát egy stúdióból (a különböző stúdiókról olvasd el előző blogbejegyzésünket) sugározzuk az adást egy bizonyos platformon például:
- Youtube
Ezek a videók bármilyen honlapba beágyazhatóak, így tehát egyedi teret alkothatunk rendezvényeinknek a virtuális világban is.
Hogyan kombinálható a kettő?
Ez már egy igazi „level-up”, de mindenre választ tudunk adni egy konzultáció során. Ezt a lehetőséget egy saját, általunk szervezett rendezvényen keresztül mutatjuk majd be a következő blog bejegyzésünkben.
Addig is kövess minket Facebookon, ahol rengeteg érdekességet osztunk meg!